انتخاب بهترین هود آشپزخانه که هر کدبانویی را به وجد می آورد (بررسی و معرفی ابعاد و سایز هود)

انتخاب بهترین هود آشپزخانه که هر کدبانویی را به وجد می آورد (بررسی و معرفی ابعاد و سایز هود)

بهترین هود برای آشپزخانه شما کدام است؟

در این مقاله قصد داریم به شما در انتخاب بهترین هود آشپزخانه کمک کنیم و بصورت کامل انواع هود را معرفی و ابعاد هود آشپزخانه را به طور کامل مورد بررسی قرار دهیم تا شما بتوانید بهترین هود مناسب برای دکوراسیون آشپزخانه خود را انتخاب کنید.

  • انواع هود آشپزخانه به چند دسته تقسیم میشود؟
  • هود چطور عمل میکند؟
  • چه فیلتر هایی در هود و جود دارد و کاربرد آنها چیست؟
  • چه ابعاد هود آشپزخانه مناسب دکوراسیون شماست؟

به جواب همه ی این سوال ها در آخر مقاله خواهید رسید پس تا پایان همراه درتودر باشید.

در شروع مسیر انتخاب هود برای آشپزخانه بهتر است تفاوت ها را بشناسیم

در جریان دهه‌های گذشته، آشپزخانه به عنوان قلب خانه شناخته شده و به عنوان مرکز فعالیت‌های روزانه خانواده‌ها محسوب می‌شود. با پیشرفت تکنولوژی و توجه بیشتر به بهداشت و سلامت، نقش و اهمیت هود در آشپزخانه به ویژه جهت تصفیه هوا و از بین بردن دود و بوهای ناخوشایند در این فضا بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است.

امروزه، هود آشپزخانه لزوماً محدود به تصفیه هوا نبوده و بلکه به عنوان یک عنصر زیبایی و دکوراتیو نیز در آشپزخانه‌های مدرن شناخته می‌شود. بنابراین، انتخاب بهترین هود آشپزخانه برای هر خانواده امری اساسی و ضروری به حساب می‌آید. در این مقاله، به بررسی اهمیت و تأثیرات هود آشپزخانه، انواع آن و نکاتی که در انتخاب بهترین هود باید مدنظر قرار گیرد، خواهیم پرداخت.

امروزه انواع هود آشپزخانه به چند دسته تقسیم میشود:

1. هود جزیره ای:

این نوع هود‌ها بر روی سقف نصب می‌شوند و برای آشپزخانه‌هایی با طراحی جزیره مناسب هستند. جزیره در مرکز آشپزخانه ها اجرا میشوند از این رو هود جزیره میبایست از لحاظ طراحی به گونه ای باشد که در تمامی زوایای 360 درجه ای جلوه بصری شکیل و چشم نوازی را بهمراه داشته باشد ، هود های جزیره عمدتا از سقف آویزان میشوند و ظاهری زیبا و جلب‌کننده آنها آشپزخانه را به یک فضای مدرن و شیک تبدیل می‌کند.

با پیشرفت تکنولوژی و انقلاب در طراحی دکوراسیون داخلی در سال های اخیر شاهد طراحی و تولید هود های جزیره توکار نیز بوده ایم . این هود ها در داخل جزیره کارگزاری میشوند و در واقع از سطح جزیره عمل مکش را برخلاف هود های جزیره سقفی به پایین هدایت میکنند . هود های جزیره توکار در مدل های ثابت و متحرک تولید و عرضه میشوند.

2. هود مورب ( هود شیب دار ) :

  این نوع به هود‌ها که به دیوار نصب می‌شوند و برای آشپزخانه‌های با محدودیت فضا مناسب هستند و دقیقا همانطور که از نام هود مشخص است به صورت اریب طراحی شده و دلیل محبوبیت بالای آن طراحی زیبا و قابلیت ست شدن با سایر اجزای آشپزخانه است پس شاید این انتخاب بهترین هود آشپزخانه باشد .

 این نوع از هود به دلیل زیبایی و سهولت در استفاده وشست وشوی فیلتر آلمینیومی خود از محبوبیت بالایی برخوردارند.

3. هود مخفی ( هود توکار ):

   – این نوع هود‌ها درون کابینت‌های آشپزخانه نصب می‌شوند و جایگاه مناسبی برای آشپزخانه‌های با محدودیت فضا فراهم می‌کنند.

   – با طراحی کوچک و جمع و جور، مناسب برای آشپزخانه هایی که نیاز دارند هود را در کابینت مخفی کنند تا جلوه و شکوه طراحی دکوراسیون بیشتر خود را نشان دهد.

  4- هود شومینه ای:

اگر قصد دارید در بین کابینت های خود یک عنصر شگفت انگیز قرار دهید تا علاوه بر زیبایی و درخشانی استیل و فلز یا شیشه فضای آشپزخانه را خالی از آلودگی و چربی کنید ، هود شومینه ای بهترین انتخاب برای آشپزخانه شماست.

هود چطور عمل میکند؟

برای انتخاب بهترین هود آشپزخانه به اطلاعات بیشتری نیاز دارید؟ درتودر با شماست تا بهترین هود آشپزخانه را به شما معرفی کند.

انواع هود های به کار رفته در آشپزخانه ها جدا از اهمیت در زیبایی و جلال آشپزخانه فاکتور های مهم دیگری را هم برای شما فراهم میکند که یکی از مهمترین آنها تسویه هوا هنگام طبخ غذاست که باید به آن توجه کرد.

برای مطبوع ساختن هوای آشپزخانه نیاز است که در مورد فیلتر های هود و نحوه استفاده از آن اطلاعات بیشتری داشته باشید.

فیلتر توری: اولین فیلتری که در مواجه با چربی ها عمل میکند فیلتری از جنس آلمینیوم ساخته شده که دارای قابلیت شست شو و پاکسازی است و موظف است چربی را به خود جذب کند.

فیلتر بافل: این فیلترهای پیشرفته‌ی هود دارای  طراحی خاصی برای محدود کردن جریان هوای  وجذب آلاینده‌ها استفاده می‌کنند. این نوع از فیلتر هود‌ها قابل شستشو، بسیار بادوام و مناسب برای آشپزخانه‌های صنعتی هستند.

فیلتر زغالی: فیلترهای زغالی در آشپزخانه های  بدون کانال تهویه به کار می‌روند.نکته مهمی که برای استفاده از این نوع فیلترباید در نظر گرفته شود تعویض منظم آن است که بسته به مقدار استفاده از هود زمان متفاوتی دارد. در کل کارایی فیلتر زغالی در مقایسه با سایر فیلترهای هود آشپزخانه کمتر است اما وزن سبکی دارد و می‌توانید آن را به راحتی تعویض کنید.

چه ابعاد هود آشپزخانه مناسب دکوراسیون شماست؟

هود 60 سانت

این سایز از هود بهترین انتخاب برای فضا های کوچک آشپزخانه یا کافه ها و اداراتی که محیط طبخ کوچکی برای آنها در نظر گرفته شده است ، مناسب می باشد. این سایز از هود شامل دسته هود های شومینه ای، مورب و چند مدل کلاسیک از هود های زیرکابینتی میباشد .

مکش بالا به نسبت فضای اشغال شده از هود بزرگترین ویژگی دسته هود 60 سانت میباشد که با قرار گرفتن در کنار ویژگی کم صدا بودن یک انتخاب ایده آل پیش روی شما قرار خواهد داد.

هود 70 سانت

استاندارد طول هود 70 سانت در عرض 30 سانتی متری بیشترین کاربرد را در دسته هود های مخفی (هود توکار ) دارد . که طراحان خبره دکوراسیون به صورت ایده آل در ارائه طرح های خود در نظر میگیرند.شاید شما هم انتخاب مورد نظرتان را در هود 70 سانت پیدا کنید.

تولید کننده های مطرح هود آشپزخانه بیشترین تولیدات و تنوع طراحی هود مخفی خود را معطوف به سایز 70 سانت کرده اند . پس اگر شما برای انتخاب به تنوع بالا هود نیاز دارید  فروشگاه اینترنتی درتودر به عنوان نماینده رسمی استیل البرز ، اخوان ، کن و سایر برند های معتبر بازار ایران بهترین تجربه خرید را برای شما ایجاد خواهد کرد.

هود 80 سانت

گاهی برای  تجهیز دکوراسیون شما و انتخاب بهترین هود آشپزخانه  نیاز به پر کردن فضای بین کابینت خود را دارید اینجاست که دسته هود 80 سانت به کمک شما خواهد آمد.

در دسته از هود همه سلایق میتوانند پیروز از میدان خارج شوند چون ابعاد 80 سانتی متری برای انواع هود های شومینه ای ، مورب و توکار(مخفی ) قابل انتخاب است.

اگر شما جز دسته ای هستید که فکر میکنید هود آشپزخانه باید همسایز با اجاق گاز شما باشد ، در تودر این آرامش خاطر را به شما میدهد که نوع مکش هودهای آشپزخانه به شکل هرم شکل (مثلثی) میباشد و چندان فرقی نخواهد کرد که چه ابعاد ی از اجاق گاز مناسب هود آشپزخانه شماست.

هود 85 سانت

این دسته هود 85 سانت از هود های آشپزخانه بهترین انتخاب برای هود مورب میباشد که علاوه بر جلوه بسیار زیبا در آشپزخانه شما مکش قوی و کمترین میزان تولید صدا شما را در انتخاب بهترین هود آشپزخانه یاری خواهد کرد.

هود 90 سانت

این دسته از هود پر تنوع ترین دسته برای انتخاب هود مورب و شومینه ای میباشد که هر سلیقه ای از هود های با نمای شیشه ای یا نمای استیل را شامل میشود. اما زیبایی موجود در دسته هود 90 سانت برای شما سوپرایز هم خواهد داشت  پس اگر به دنبال هود آشپزخانه هستید حتما این دسته را با دقت مشاهده ومقایسه کنید.

کلام آخر فروشگاه اینترنتی درتودر

امیدواریم به قولی که ابتدای مقاله به شما دادیم برای راهنمای در انتخاب بهترین هود آشپزخانه توانسته باشیم عمل کرده باشیم ، البته با حضور  گروه پشتیبانی متخصص در زمینه تجهیزات آشپزخانه آماده ی پاسخگویی و مشاوره در زمینه هود، اجاق گاز ، سینک و فر خواهیم بود، پس با شک تصمیم نگیرید در قسمت نظرات سوالات خودتان را مطرح کنید و در سریع ترین زمان ممکن پاسخ بگیرید.

مطالب مرتبط

نظرهای کاربران (0)